wtorek, 1 kwietnia 2014

Trening P90X3 - co to w ogóle jest ?


P90X3 co to jest ? 
P90X3 to program treningowy składający się z 16 filmów trwających [jedynie] 30 minut!
W programie tym mamy do wyboru cztery rodzaje kalendarzy, ułożonych pod nasze wymagania. Jest program klasyczny (o umiarkowanym stopniu intensywności), podwójny (dla osób mających czas, chęci i pragnących jeszcze lepszych efektów), na szczupłą sylwetkę (dużo cardio) i na rzeźbę :) Program trwa 15 tygodni, a treningi robimy w tym czasie dzień w dzień :) Są dni kiedy wysiłek jest bardzo niewielki - trening jogi, pilatesu czy też ćwiczenia izometryczne, a są dni kiedy intensywność jest naprawdę duża. Niby 30 minut, a po tym czasie pot leje się nie tylko po twarzy jak i po całym ciele. Każdy miesiąc trwania P90X3 jest nieco inny (co sprawia, że ćwiczenia się nie nudzą i nie popadamy w rutynę, poza tym wiadomo każdy program angażuje inne mięśnie, co za tym idzie ciało nie przyzwyczaja się do treningów). 

Treningi prowadzone są przez Tonego Hortona (to on ułożył te programy treningowe) czyli przez amerykańskiego trenera fitnessu. 

Jak wygląda trening ?

-na początku rozgrzewka
-właściwa część treningu
-w co niektórych programach jest tzw. "burnout" czyli maksymalne spalanie
-"cooldown" czyli rozciąganie, głębokie oddechy itp, czyli część mająca uspokoić i "schłodzić" organizm po treningu 

Na ekranie widzimy 4 osoby - w różnych proporcjach, oczywiście "trener" i trzy osoby ćwiczące (czasami 2 kobiety, 1 mężczyzna, czasami odwrotnie). Trójka osób, które ćwiczą charakteryzuje się też różnym poziomem trudności w wykonywanych ćwiczeniach - dlatego treningi są dla każdego, zarówno osób zaczynających przygodę z ćwiczeniami, jak i tych bardziej zaawansowanych. Tak więc sami dobieramy dla siebie poziom trudności wykonywanych ćwiczeń.

Co jest potrzebne do treningów ?

-mata do ćwiczeń (na początku ćwiczyłam bez, normalnie na podłodze i dałam radę, dla zwiększenia komfortu kupiłam taką matę)
-hantelki (w tej roli bardzo dobrze sprawdzają się butelki wody mineralnej, sama tak też na początku robiłam, z czasem kupiłam 2kg hantelki)
-guma do ćwiczeń (w sumie może ona zastępować ćwiczenia z hantelkami i podciąganie się - ja podciągać się nie umiem więc ćwiczyłam właśnie z gumą)
-drążek do podciągania
-wygodne buty (Tony Horton powtarza, że NIE powinny być to buty do biegania, a jakieś sportowe, halowe, o grubszej podeszwie) 
-co jeszcze ? przede wszystkim CHĘCI ! i pozytywne nastawienie ;)



Jakie są efekty ?

W internecie jest pełno metamorfoz osób trenujących z P90X3 i efekty są oszałamiające.
Ja, z racji że jestem już po 3 miesiącach treningów z tym programem (dokładnie z kalendarzem na szczupłą sylwetkę) podsumuję to tak:
-efekty są, przede wszystkim poprawiłam się kondycyjnie i wydolnościowo,
-przy odpowiedniej diecie, po dwóch miesiącach miałam naprawdę świetne efekty (niestety w ostatnim miesiącu moja dieta bardzo podupadła, miałam spadek formy i mimo ćwiczeń progresu nie było)
-polecam ten program osobom, które nie mają czasu na ćwiczenia, uwierzcie - 30 minut dziennie zawsze się znajdzie tylko trzeba znaleźć siły (psychiczne) żeby się zmotywować i ćwiczyć sumiennie dzień w dzień:)
-co do efektów z internetu - nie wiem, może wykonując ćwiczenia na tym najwyższym poziomie jest szansa wyglądać tak jak na zdjęciach no ale przede wszystkim trzeba trzymać się czystej i lekkiej diety (bez podjadania itp, poza tym P90X ma też własna dietę i suplementy diety także no.. sami wiecie)

Gdzie dostępne są te filmy ?

Tu jest minus, nie ma ich na YouTubie, więc trzeba szukać ich we własnym zakresie, mi na szczęście zdobył je mój TŻ :)

Czy jestem zadowolona ?

Tak i to bardzo. Żałuję tylko, że mi nie wyszło z ostatnim miesiącem.. Aczkolwiek od wczoraj zaczęłam kolejne 3 miesiące z P90X3, tym razem wybrałam kalendarz na "rzeźbę" no i dodatkowo robię pojedyncze treningi z Mel B :) Zobaczymy jak to będzie, postaram się dzielić efektami :) 

W razie pytań piszcie, ten tekst opracowałam na podstawie swoich doświadczeń z P90X3

10 komentarzy:

  1. Słyszałam o tym programie treningowym, ale nie mogłam znaleźć filmików ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi mój TŻ z torrentów ściągnął ;P

      Usuń
  2. Podziwiam twoją pasję i samozaparacie :) lubię czytać twoje 'sporotowe' notki, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo lubię Insanity... niestety nie wiem jak oni to robią, że osiągają takie efekty bo mimo diety i suplementów aż tak dobrze nie wyglądam, ale muszę przyznać, że różnica między tym co było, a teraz jest ogromna.
    Zostały mi takie resztki tłuszczyku, które bronią się jak mogą i zejść nie chcą co mnie strasznie wkurza... do tego jednak chyba potrzebny jest jakiś specjalista, albo dieta suchy kurak + suchy ryż

    OdpowiedzUsuń
  4. Motywujesz :)
    Ja pozostałam na etapie Chodakowskiej i Mel B, gdy zobavzyłam P90X stwierdziłam, że to za ciężkie :P
    Trzymam kciuki za Twoje dalsze treningi!

    OdpowiedzUsuń
  5. No nieźle, ja robiłam przysiady od 17 marca, ale musiałam przestać ze względu na kręgosłup. Teraz chyba wrócę do ćwiczeń na brzuch z Mel B ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli chodzi o ćwiczenia to jestem leniwa i nie mam na nie czasu, ale i tak udało mi się zrzucić 4 kg. w krótkim czasie i nadal jestem na diecie.

    OdpowiedzUsuń
  7. gratuluje takiej wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podziwiam Twoje samozaparcie, kiedyś też takie miałam a teraz nie mogę nawet czytać o sporcie xD

    OdpowiedzUsuń
  9. No i super wpis kochana :) Na pewno wielu osobom się przyda! Moja siostra to ćwiczy i efekty u niej są super! :) Ja cwiczę jedynie na siłowni, ciężko tak w domu :-p

    OdpowiedzUsuń